با ورود خودروسازان چینی به کشور، هجوم خودروهای رنگارنگ چینی بی کیفیت را به بازار فروش خودرو شاهد بودیم که به غیر از صنعت معیوب خودروسازی خودمان، تحریم ها نیز به این وضعیت دامن زد. در این میان یکی از چینی هایی که با کیفیت نسبتا قابل قبول مورد استقبال خریداران قرار گرفت، برلیانس H330 بود که این استقبال را بیشتر مدیون ظاهر زیبا و جذاب خود است. در ادامه با دنیای آپشن همراه باشید تا بیشتر در مورد این سدان خانوادگی شرقی بدانیم.

 

طراحی بیرونی برلیانس H330

در طراحی ظاهری این خودرو و برادر هاچبک آن، H320 ، المان های به روز بودن رعایت شده که نقش بزرگی را در جذب نسل جوان و محبوبیت آن ها ایفا کرده است. شباهت آن به بی ام و سری یک یادآور آلمانی بودن طراح آن است که با طرف چینی در قرارداد هستند. هماهنگی موجود در اجزاء آن چشم نواز است و بارزترین ویژگی طراحی بدنه آن در طراحی چراغ ها در جلو و عقب و رینگ های آلومینیومی به چشم می خورد.

طراحی داخلی و کابین برلیانس H330

نمای داخلی آن به نسبت سایر رقبا، خوب ارزیابی شده اما متریال به کار رفته در آن برای داشبورد و غیره در سطح متوسطی ست و کیفیت در خور توجهی ندارد؛ اگرچه پارس خودرو با کیفیت مونتاژ خوبی که این خودرو را تحویل بازار داده، توانسته دستاورد خوبی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس H330

همیشه اینطور مرسوم است که مدل اتومات با امکانات و آپشن های بیشتری عرضه می شود. در این مورد هم این مسئله صدق می کند و مدل اتوماتیک از آپشن هایی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی و مه شکن جلو نسبت به مدل دستی سود می برد. از دیگر موارد می توان به ترمزهای جلو و عقب دیسکی (البته در عقب اغلب کاسه ای هستند) مجهز به سامانه های ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، باز شدن خودکار قفل درب ها به هنگام تصادف، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه های جانبی برقی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارتر اشاره کرد.

 

پیشرانه و مشخصات فنی برلیانس H330

پیرامون پیشرانه استفاده شده در این خودرو باید عرض کنیم که در نمونه اولیه H330 یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتر به کار گرفته شده بود که با توان تولید قدرت حدود ۱۰۳ اسب بخار از دور موتور ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و تولید گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه عرضه می شد که مشابه وضعیتی که در دیگر برلیانس های مونتاژی حاکم بود توان کم این پیشرانه از نقاط ضعف آن محسوب می شد. اما اکنون برلیانس های سری ۳۰۰ با پیشرانه های ۱٫۶ لیتری نیز عرضه می شوند که قدرت و شتاب به مراتب بیشتری را حاصل کرده است. این موتور قدرت تولیدش به ۱۱۴ اسب بخار و گشتاورش به ۱۵۴ نیوتن متر افزایش یافت و یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال این خروجی به چرخ های جلو را عهده دار شده است. برای شتاب صفر تا صد به زمانی حدود ۱۳٫۵ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و حجم باکی برابر ۵۵ لیتر دارد.

H330 خودرویی اقتصادی برای بازار ایران به حساب می آید اما معایبی نیز همچون قطعات مصرفی گران قیمت نسبت به رقبای ایرانی اش، سواری نسبتا خشک و افت قیمت نسبتا زیاد و بازار دست دوم ضعیف را در بر دارد.

خرید مانیتور پژو پارس

خرید مانیتور آریو

نصب مانیتورفابریک آریو در اصفهان

نصب مانیتور پژوپارس در اصفهان

خرید مانیتور ال ۹۰

نصب مانیتورفابریک ساندرودر اصفهان

خرید کروز کنترل نوتاش در اصفهان,

 

منبع: دنیای آپشن


آپشن خودرو | دنیای آپشن های ,برلیانس ,h330 ,خودرو ,آپشن ,طراحی ,برلیانس h330 ,دنیای آپشن ,را در ,خرید مانیتور ,که بامنبع

معرفی خودروی تندر۹۰(L90)

معرفی خودرو ساندرو

معرفی خودرو پژو ۲۰۰۸

نصب دوربین دنده عقب دنا

خرید و نصب مانیتور آریو

نصب مانیتور L90 و ساندرو

معرفی خودروی پژو پارس و آپشن های ضروری

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

شرکت سهامی پیشتازان عمران و آبادانی همت فروش اینترنتی کاغذ دیواری FARAPC خرید تردمیل باشگاهی ارزان هر چی که بخوای خلاف اینجا همه چی هست سایتی برای همه کامپیوتر اِوان خدمات چاپ لیبل